CVS / M.E Forum

Wat doet de ME Vereniging

Deel
    Altijdmoe.com
    Admin

Bericht van Altijdmoe.com op vr jan 06, 2012 11:38 am

De ME Vereniging schrijft en verspreidt actueel voorlichtingsmateriaal, houdt voorlichtingsbijeenkomsten en beantwoordt vragen om informatie, hulp en advies van patiënten, zorgverleners en belangstellenden. De vereniging overlegt met andere patiëntenorganisaties en met onder meer
    gezondheidsinstellingen, onderzoeksinstellingen en overheidsinstanties. Het uiteindelijke doel is om de leefomstandigheden en de gezondheid van ME-patiënten te verbeteren en maatschappelijke uitsluiting terug te dringen.

Wie kan lid worden van de ME Vereniging

Tot de doelgroep van de ME Vereniging behoren uitsluitend patiënten van wie is vastgesteld of wordt vermoed dat zij lijden aan de neuroimmunologische ziekte Myalgische Encefalomyelitis. Het lidmaatschap van de vereniging is niet bedoeld voor mensen met chronische vermoeidheid en andere klachten door een onbekende biologische, psychologische of psychiatrische oorzaak.

Voor de leden

De ME Vereniging biedt haar leden:

• Voorlichting en belangenbehartiging
    • Lotgenotencontact
    • Helpdesk en telefonisch advies
    • Kortingen bij diverse zorgaanbieders (in behandeling)
    • Stem in de organisatie
    • Actueel nieuws
    • Hoop op een beter leven

De ME Verening Nederland zet de activiteiten van de op 5 december 2011 opgeheven ME/CVS Vereniging voort. Alle oude nieuwsberichten treft u nog aan op deze website.

Lid worden kost wel geld!!!

(ben persoonlijk niet zo voor stichtingen die gelden vragen)

http://www.mevereniging.nl/

Het is nu vr nov 24, 2017 8:43 pm